Wiemy, jak będzie wyglądał sezon 2023 na asfalcie! Przed zawodnikami Pitbike SM, aż siedem spotkań podczas zawodów. Nie zabraknie znanych i lubianych obiektów, ale będą także tory, które już w kalendarzu się nie pojawiały!
Zapowiada się świetny sezon, kalendarz przewiduje, aż cztery rundy pucharowe i trzy rundy mistrzostw. Co więcej na zawodniczym szlaku pojawiają się lubiane przez Was obiekty. Dwukrotnie spotkamy się na Autodromie Słomczyn – który w zeszłym roku, okazał się prawdziwym hitem na szlaku zawodów pitbike, podobnie Kartodrom Bydgoszcz – tam odbędzie się zarówno runda Pucharu Polski Pit BIke SM, jak i Mistrzostw Polski Pit Bike SM. Do kalendarza wraca MotoPark Koszalin, nie zabraknie lubianego Wallrav Race Center i Awix Racing Areny w Toruniu.
Puchar Polski Pit Bike SM
Zacznijmy od rozkładu jazdy w pucharze. Jak już informowaliśmy, w tym roku seria połączona będzie z wyścigami Supermoto.
Więcej o sezonie: https://pitbike24.pl/zawody-pit-bike-w-2023
Oczywiście
zawodnicy Pit Bike będą ścigać się oddzielnie, a wyścigi zostaną
podzielone na cztery odsłony: Stock 90 + Runner 80, Rookie, Elite, Pro.
Zawodnicy do wyścigów będę podzieleni względem uzyskanych w
kwalifikacjach czasów, a klasyfikacja zawodów, tradycyjnie będzie
odbywała się klasami. Ważna informacja to fakt, że do startu w pucharze
wystarczy Wam licencja B, którą możecie zdać na pierwszej i każdej
kolejnej rundzie pucharowej. Sezon rozpocznie się już 20 maja, od klasyka wyścigów SM, jest to Kartodrom Bydgoszcz.
Zlokalizowany przy Fordońskiej 116 obiekt ma dość techniczną specyfikę,
ale nie brakuje miejsc do efektownych akcji, co gwarantuje świetne
widowisko dla publiczności. Kibice, jak i zawodnicy będą zadowoleni z
następnego przystanku. 25 czerwca 2023 druga runda i Autodrom Słomczyn.
Tor zlokalizowany pod Warszawą to świetny obiekt na Pit Bike i super
warunki dla kibiców, którzy mogą korzystać z nowoczesnej trybuny. W
wakacje jedziemy nad morze! Do kalendarza wraca Motopark Koszalin, który zaprosi zawodników 16 lipca 2023.
Słynący z meandrów i zmiennych poziomów nitki toru, malowniczy obiekt
kiedyś stanowił stały punkt kalendarza pit bike, po nieobecności serii
na tym torze w sezonie 2022, pozycja wraca. Mamy nadzieję, że to dobry
prezent! Finał został zaplanowany jesienią. 15 października czwarta i ostatnia runda na Awix Racing Arena Toruń
(wpis z dopiskiem TBC – czyli do potwierdzenia). Dobry asfalt,
techniczna nitka, tam może wydarzyć się wszystko. Jedno jest pewne – w
Toruniu poznamy zwycięzców Pucharu Polski Pit Bike SM!
Mistrzostwa Polski Pit Bike SM
To będzie wyjątkowe widowisko dla zawodników i publiczności zgromadzonej na trybunach. Do tej pory Mistrzostwa Polski Pit Bike SM
– który odbywały się już trzy razy: w 2020, 2021 i 2022 składały się z
jednej, dwudniowej rundy. W tym sezonie formuła zostaje rozszerzona na 3
rundy! Wyścigi podobnie, jak w poprzednich latach będą rozgrywane
klasami. To co zmienia się – to uprawnienia do startu w zawodach. Od
sezonu 2023 w mistrzostwach obowiązuje wyższa licencja zawodnicza A.
Zawodnicy, którzy mają już staż w zawodach, po prostu wymieniają
dokument w Polski Związek Motorowy. Nowi zawodnicy, muszą wziąć udział w
minimum dwóch runda pucharu i zostać sklasyfikowani.
Więcej o zmianach: https://pitbike24.pl/zawodnicy-pitbike-z-licencja-a-nowe-mozliwosci-dla-instruktorow/
Spektakl na mini crossach rozpocznie się na zlokalizowanym koło Zielonej Góry torze Wallrav Race Center już 11 czerwca 2023. Na torze o szerokości 12 metrów i długości 1,042km, udało się umieścić zakręty niemal każdego typu. Posiadają mocno wyprofilowane łuki i nawroty, które pozwalają na duże złożenia. Już 5 sierpnia 2023 zawodnicy spotkają się na 2 rundzie na dobrze im znanym Kartodromie Bydgoszcz. I na koniec tor godny finałowej rundy, czyli Autodrom Słomczyn. To właśnie tam 10 września poznamy mistrzów Polski!
Jak podoba się Wam plan na sezon 2023 dajcie znać? Nie ważne, jakim sprzętem jeździcie każdy znajdzie klasę dla siebie. Nie jesteście gotowi na start w zawodach? Zapiszcie daty i wpadnijcie kibicować, przyjrzeć się z bliska lub potrenować przed zawodami – wtedy można się sprawdzić. Wystarczy posiadać minimotocykl YCF, MRF, Kayo lub RXF. Wystarczy, że Wasz mini cross będzie miał wymienione koła, na takie których można używać na asfalcie.